Una mala experiència

Publicat per johnny32 29 jul 2008

Ni "Pantallazo Blau" ni hòsties. L'error que em va sortir a mi i la situació en la que estava sí que fan por.

Resulta que ahir dilluns vaig poder convèncer (per fi) a la meva novia perquè s'instal·lés Kubuntu 8.04 al seu PC (ja que també és de 64 bits així no havia de tornar a baixar-me la imatge). Així que vaig preparar, a part del CD de Kubuntu i una llista de programes "necessaris" per instal·lar, un altre programa (per Windows) clau, el Paragon Partition Manager 8.5. La que m'esperava...

Aquest programa és un editor de particions, i l'he fet servir uns 7 o 8 cops i sempre amb bons resultats. Però diuen que sempre ha d'existir la excepció que confirma la regla. Arribo a casa seva, encenem el PC, instal·lem el Paragon (em va extranyar que no em demanés clau de registre ni res, ja que és un software de pagament) i ens disposem a fer les modificacions al disc dur. Estava en format FAT32, cosa que em va sorprendre (amb Windows XP instal·lat en ell) i tenia una capacitat de 200 GB (189 GB útils). El deixo amb la partició de Windows XP de 120 GB al principi del disc dur, i la resta, espai sense format (com ho havia fet sempre, després ja el formatejaria durant la instal·lació del Kubuntu). Apliquem canvis. Reiniciem...

Comença a fer les operacions. Durant quasi 2 hores, el Paragon va fent el que ha de fer. Quan acaba, reinicia, preparat per arrancar normalment, és a dir, amb el Windows XP. Però el SO de Microsoft no arranca...

Interrupted operation: Insert Recovery CD or other recovery media and reboot.

Tinc un sisè sentit que detecta quan un problema el puc solucionar, i quan el problema és dels grossos, dels que has d'anar inmediatament a buscar el telèfon d'algún informàtic de debò. Aquest problema vaig notar que era dels grossos, dels que no surtiria d'aquella casa viu si no trobava ràpid una solució. Vaig dir: "deixò aquest problema de banda i provo d'instal·lar el Kubuntu ara, aviam si el puc instal·lar en la partició que (teòricament) s'ha fet i, un cop instal·lat, miraré si puc entrar a la partició del Windows". I un bé negre. Quan arriba el moment de triar on el vull instal·lar, sembla que només tinc 1 partició, de 189 GB. És a dir, que ha estat el Paragon 2 hores treballant per no fer el que havia de fer i a sobre que no pugui entrar al PC.

Així que vaig mirar de solucionar primer el problema gros que teniem entre mans. "Insert Recovery CD...", es refereix al típic CD de recuperació que et fa fer el PC quan te l'has comprat? Anem a provar-ho. Posem el CD. El PC ens engega a la merda. Així que, desesperat, poso el CD d'instal·lació del Windows XP. Trio "Instalar sistema" i a la pròxima pantalla "Recuperar". Em detecta que ja hi havia un Windows XP instal·lat, cosa que vol dir que no he perdut res, teòricament. Li dic que vull recuperar aquell sistema. Fa tot el procés, reinicia, i em torna a sortit el ja conegut missatge de Interrupted operation.

Conclusió: ara sí, portem-lo a un informàtic dels de veritat a veure que ens diuen. Encara no l'hem portat, perquè he llegit googlejant que el problema es pot solucionar insertant, obviament, el famós Recovery CD, que pel que he vist es tracta d'un CD del propi Paragon que serveix doncs per aixó, per recuperar el sistema en cas de patacada. De totes maneres estic preguntant a gent que hi entén, ja que quantes més opinions tingui, doncs millor. Així que si algú de vosaltres si ha trobat en algún cas com aquest i ho ha aconseguit sol·lucionar, que m'ho digui! El que està clar de moment és que la meva novia no vol tornar a sentir-ne parlar de Kubuntu (encara que ell no ha tingut la culpa...)

I ja per canviar de tema, faré una mica de publicitat i penjaré el cartell de Barrakes de Sant Feliu. Nosaltres toquem el dia 1 a les 12 de la nit!


Sona: New Found Glory - Failure's Not Flattering